lördag, oktober 01, 2016

Klar bild av Pegasus

Jag valde att inte rita klart hela bilden av pegasusen då de gav charm till allt.
Esbjörn kollade noggrant över min bild och pekade ut de saker jag kan träna på. Jag är mycket stolt över bilden och älskar hur den blev!




Det jag är stolt över är pälsen och detaljerna i manen och kroppen! Det blev mycket bra och de får verkligen hästen att få sin runda form!

De som jag bör jobba på som Esbjörn påpekade är vingarna och deras anatomi. Jag har aldrig riktigt gillat att rita vingar så jag tycker att det är jobbigt och inte riktigt hittat tekniken på hur jag ska göra. Men detta stoppar inte mig från att försöka igen!
Till nästa gång jag ritar vingar ska jag tänka på skuggningarna då de blev väldigt mörka och sedan formen och perspektivet!





Till alla er som älskar tutorials och övningar så har jag och Esbjörn pratat lite om en ide jag haft!
Jag kommer att ladda upp några bilder i veckan där ni kan följa mina framsteg på en digital häst jag kommer jobba på tills det är halloween. På halloween kommer ni att se en speedpaint och resultatet av bilden! Jag hoppas att ni kommer älska detta lilla event och följa mig på min väg till en bild jag kommer lägga ner nästan allt jag kan på!

1 kommentar:

Esbjörn Jorsäter sa...

En väldigt fin slutbild av en dynamisk Pegasus, och vingarna är helt ok. Det enda som man kan tänka på till nästa gång, är proportionerna på vingarna. Den gröna linjen motsvarar samma längd på de olika vingarna, och det ser ut som att de är olika långa. Men man vet ju inte exakt vilken vinkel som vingarna har, så det är svårt att säga.
Och bra att inte backa för det som känns ovant i början.